Cara nak letak button like facebook kat post korang

Hari nie aku nak share dengan korang semua satu lagi tutorial yang amat berguna untuk meningkatkan traffic ke blog korang iaitu dengan menggunakan Button Like Facebook ataupun butang like facebook .




Kenapa aku cakap  benda nie penting ? Sebab facebook telah menjadi satu medium utama untuk mempromosikan dan menarik traffic ke blog korang semua kan .. So dengan meletakkan button like dan share facebook di blog kita, secara tidak langsung kita dapat menjana sedikti traffic dari facebook .. klik read more untuk cara-cara memasangnya .. haha
jom aku ajar korang cammane nak letak button like tu okay ..

Steps :
· Pergi ke DASHBOARD >> DESIGN >> EDIT HTML >> tick Expand Widget Templates
· Cari code dibawah nie dan untuk memudahkan pencarian, korang boleh tekan Ctrl + F dan paste coding ini untuk search ye ..

data:post.body
· Bila dah jumpe code diatas nie, korang tambahkan code dibawah nie betul-betul selepas atau dibawah code data:post.body tadi

<iframe allowTransparency='true' expr:src='&quot;http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=&quot; + data:post.url + &quot;&amp;layout=standard&amp;show-faces=true&amp;width=530&amp;height=60&amp;action=like&amp;colorscheme=light&quot;' frameborder='0' scrolling='no' src='0' style='border:none; overflow:hidden; width:530px; height:60px'/>

Bila dah siap, korang tekan button preview dulu tengok ada error ke tak .. Kalau nampak semua ok, baru save .. then, siap ! suka ? bagitau la kawan-kawan yang tak tau tu .. 

5 comments.. read them below or add one

Unknown Unknown17 Februari, 2012
Assalamualaikum tuan tanah.....saya nak tanya beberapa soalan berkaitan widget blog :

1- Kenapa pada widget join this site saya x berfungsi?apabila kita klik dia akan muncul **Kami mohon maaf...
Kami tidak dapat mengendalikan permintaan anda. Sila cuba lagi atau kembali sebentar lagi.*****bayak kali saya cuba tapi x boleh juga.

2- Widget button fb like*kenapa saya sudah get code pada fb devpl ....copy dan paste kat add gadjet*text *save ..pastu x jadi pun....adakah kita kena daftar *fb app dulu?

3- Widget LINKWITHIN**Kenapa bawah pada gambar post tu x ada tajuk berkait post tu?***cuma ada gambar post sahaja......

Itu saja pertanyaan saya...Saya harap tuan tanah dapat membantu/menerangkan cara-caranya *****assalamualaikum *** http://zulhairiaziz99.blogspot.com/

Bagaimana Pula Pandangan Anda?